" R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy" " R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy"
Forum "Rodzinny Ogród Działkowy Sierosław 3".
" R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy"
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Z życia Ogrodu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 28, 29, 30  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum " R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy" Strona Główna -> Aktualności 2014
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gekon




Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor3

PostWysłany: Śro 10:25, 18 Lis 2015    Temat postu:

Jestem bardzo ciekawy czy Komisaryczna Komisja Rewizyjna zajmie się tą sprawą , bo to chyba podstawowa sprawa dla dalszej działalności Zarządu . Oczekuję też informacji o tym czy skontrolowano wydatki na przykład na plac zabaw i inwestycję na sieć energetyczną , na ostatnim zebraniu nie było informacji o tych sprawach . Wydano dużo pieniędzy a więc powinno to być szczegółowo skontrolowane . Popieram też wpis Leszka do nowej Komisji Rewizyjnej należy wybrać osoby znające się na rzeczy i nie związane nawet towarzysko w członkami Zarządu , to żaden specjalny wymóg ale oczywistość .

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez gekon dnia Śro 10:26, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:41, 24 Lis 2015    Temat postu:

Uchwała nr 7/III/2015 r. Krajowej Komisji Rewizyjnej PZD z 12.11.2015 w sprawie uchwalenia Regulaminu Komisji Rewizyjnych PZD - zawiera Regulamin Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Ogrodowego PZD . Regulamin wchodzi w życie od dnia 01.01.2016 .Do tego czasu obowiązuje dotychczasowy Regulamin wprowadzony Uchwałą nr.1/II/2006 z dnia 15.11.2006 r.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
zenon




Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor II

PostWysłany: Pon 10:43, 25 Sty 2016    Temat postu:

Uważam , że na walnym zebraniu trzeba domagać się szczegółowego rozliczenia przez Zarząd na co wydatkowano kwoty zebrane na inwestycję energetyczną w Ogrodzie . Są to następujące kwoty :
1. w 2013 r. 18.250 zł ( 365 działek x 50 zł )
2. w 2014 r. 73.000 zł ( 365 działek x 200 zł )
3. w 2015 r. 73.000 zł ( 365 działek x 200 zł )
Razem = 164.250,- zł
Trzeba jednocześnie wybrać odpowiednie osoby do nowej komisji rewizyjnej , która powinna w pierwszym rzędzie zająć się sprawdzeniem tych wydatków .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
fretka




Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 271
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pokrzywnica sektor1

PostWysłany: Pon 12:56, 25 Sty 2016    Temat postu:

Interesuje mnie też ile wydatkowano w 2015 r. na wywóz śmieci , przypominam że w 2015 r. ustalono dodatkową opłatę w wysokości 70 zł od działki na wywóz śmieci . 70 zł x 365 działek to razem 25.550 ,- zł . Trzeba sprawdzić ile faktycznie wydatkowano na wywóz śmieci i czy czasem nie wydatkowano tych pieniędzy na inne cele . To zadanie dla komisji rewizyjnej a wyniki kontroli powinny być podane do wiadomości działkowców .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:44, 02 Lut 2016    Temat postu:

Uchwała KR PZD nr.4/IV/2015 ustala wysokość składki członkowskiej w 2016 r. na kwotę 6,- zł
Uchwała KR PZD nr.3/IV/2015 ustala wysokość kwoty opłaty partycypacyjnej na rzecz OZ PZD i KR PZD w 2016 r - w wysokości 7 gr/m2 działki
Opłata ta jest przeznaczona dla :
OZ PZD w wysokości 65 %
KR PZD 30 %
na fundusz samopomocowy 3 %
na fundusz obrony ROD 2 %


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:39, 16 Lut 2016    Temat postu:

KR PZD przygotowała nową wersję druków do sprawozdań za 2015 r. dla ROD .
Wśród nich znajduje się " Informacja o wynagrodzeniach w ROD w 2015 r. , w tym konto 404/1 - wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę , konto 404/2 z tytułu umowy zlecenia lub o dzieło , konto 501-3 koszty związane z wykonywaniem zadań statutowych , konto 810 umowy zlecenia i dzieło z funduszu rozwoju , konto 851 umowy zlecenia i dzieło z funduszu oświatowego . Dane o wynagrodzeniach będą dotyczyły wszystkich osób funkcyjnych w ROD .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
fretka




Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 271
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pokrzywnica sektor1

PostWysłany: Pon 9:28, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Otrzymałam zaproszenie na walne zebranie , które odbędzie się w dniu 16.04.2016 r. o godzinie 9.00 w sali HCP SA ul.28 czerwca 1956 213/215 .
Z porządku obrad wynika , że będziemy wybierać nową Komisję Rewizyjną Ponieważ Zarząd zbiera obecnie duże kwoty na inwestycję energetyczną , warto żeby sprawę tę dokładnie skontrolować , jak wydatkowano nasze pieniądze na ten cel . Do tej pory Komisje Rewizyjne takiej kontroli nie przeprowadziły , w każdym razie nie było mowy na walnych zabraniach o takiej kontroli . To duże kwoty i warto to zrobić .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:15, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Przed walnym zebraniem warto zapoznać się z niektórymi danymi dotyczącymi wydatków w naszym Ogrodzie :
Dla porównania podaję dane z lat poprzednich od 2009 do 2015 r.
Konto 404 służące do ewidencji wynagrodzeń:
2009 r. wydatki 16.600,- zł
2010 r. wydatki 22.500,- zł
2011 r. wydatki 23.850,- zł
2012 r. wydatki 36.150,- zł
2013 r. wydatki 38.150,- zł
2014 r. wydatki 39.540,- zł
2015 r. wydatki 46.486,10 zł
Z powyższego zestawienia wynika , że wydatki na ten cel znacząco wzrosły od 2009 r. - t.j. o 180 % . Różnica między wydatkami w 2009 a 2015 r. wynosi 29.886 zł .
Do działkowców należy ocena czy jest to uzasadnione .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sowa dnia Wto 8:22, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:08, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Od 2015 r wprowadzono dodatkowe rozróżnienie kosztów działalności statutowej w tym:
konto 5011 - koszty posiedzeń statutowych - wydatki w 2015 r. 1034,89
konto 5013 - koszty działania aktywu - wydatki w 2015 r. 3300,- zł
konto 5015 - koszty działalności socjalnej i oświatowej - wydatki w 2015 r. 4861,87
Odrębnie księguje się też wydatki z tytułu umów zlecenia i dzieło , wydatkowane z funduszu rozwoju - konto 810 i z funduszu oświatowego - konto 851
Czy wydatkowano w 2015 r. jakieś kwoty z tych funduszy , niestety nie wynika z materiałów przedłożonych na dyżurze , druki te nie zawierają takich danych .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:24, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Składka członkowska na 2016 r. została utrzymana w dotychczasowej wysokości i wynosi 6,- zł od działki , czyli wpłacimy łącznie kwotę 2190,- zł ( 365 działek x 6,- zł )
Opłata partycypacyjna ( na utrzymanie OZ PZD i KR PZD ) wynosi 0,07 zł / m2 działki , co daje łącznie 11.041,38 zł z naszego ogrodu ( 157.734 m2 x 0,07 zł )
Opłata ta mieści się w kwocie składki na rzecz ogrodu , która w ubiegłym roku wynosiła 0,89 zł/m2 działki . Jaka będzie wysokość tej składki za 2016 r. nie wiadomo , bo nie podano tych danych w preliminarzu finansowym na 2016 r. jaki był dostępny w czasie dyżuru .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:32, 12 Kwi 2016    Temat postu:

W roku 2015 r. wpłacaliśmy odrębna składkę za wywóz śmieci w wysokości 70 zł rocznie , co dało łącznie kwotę 25.550,- zł ( 365 działek x 70 zł )
Przed podjęciem decyzji na walnym zebraniu w sprawie wysokości składki za wywóz śmieci za 2016 r. Zarząd powinien przedstawić rozliczenie wydatków jakie poniósł na ten cel w 2015 r. oraz podać czy wydatkowano całą zebraną kwotę , czy też wydatkowano mniej . Jeżeli zbierana jest składka na określony cel ( w tym przypadku na wywóz śmieci ) , to nie można jej wydatkować na inne cele .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 370
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:07, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Aby określić wysokość kosztów funkcjonowania Ogrodu warto podliczyć następujące pozycje wynikające z rachunku zysków i strat za 2015 r.
1. konto 5013 - koszty działania aktywu 3300,00 zł
2. konto 404 - wynagrodzenia 46486,10 zł
3. konto 405 - ubezpieczenia społeczne 5940,17 zł
4. konto 406 - koszty podróży 1759,54 zł
--------------------------------------------------------------------
Łącznie 57.485,81 zł
Kwota ta podzielona przez liczbę działek w naszym ogrodzie ( 57485,81 : 365 ) daje kwotę 157,50 zł przypadająca na jedna działkę .
Kwota ta jest zdecydowanie wyższa niż np. koszty wywozu śmieci z ogrodu , które określono na 70 zł rocznie od działki .
Należy też podkreślić , że koszty te od 2009 r. radykalnie wzrosły .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
gekon




Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor3

PostWysłany: Śro 13:36, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Wygląda na to , że Zarząd zaczyna przeznaczać na siebie znaczna część naszych składek . W zeszłym roku zapłaciłem składkę na rzecz ogrodu w kwocie 356 zł i okazuje się że z tej kwoty aż 157,50 zostało przeznaczone na Zarząd , 28 zł na OZ PZD i KR PZD , a tylko 170,50 na koszty związane z utrzymaniem ogrodu . To zdecydowanie za wysokie koszty pracy Zarządu , tym bardziej że nie widać na Ogrodzie jakichś wybitnych osiągnięć pracy Zarządu . Różnica kwot z 2009 r, i 2015 jest szokująca , przecież to różnica prawie 30 tys złotych , a z tego co pamiętam Zarząd liczył wtedy 7 osób , a teraz tylko 5 . Jestem ciekawy ile faktycznie wydatkowano na wywóz śmieci , bo kwota 25550 zł wydaje mi się ogromna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
fretka




Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 271
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pokrzywnica sektor1

PostWysłany: Czw 9:50, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Przeczytałam informację dotyczącą wypłat wynagrodzeń i muszę stwierdzić że wysokość tych wypłat jest chyba jednak za wysoka w stosunku do tego co było poprzednio , różnica 30 tysięcy złotych to bardzo dużo . Nie rozumiem też dlaczego wypłaty za 2015 r. są wyższe o kwotę 6946,10 zł od wypłat w 2014 r. , nie widać na Ogrodzie większej aktywności Zarządu . Ponieważ nie będę obecna na zebraniu z powodu uczestnictwa w obchodach 1050 lecia chrztu Polski - proszę żeby ktoś zadał pytanie Zarządowi dlaczego wzrosły te wydatki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
gekon




Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor3

PostWysłany: Nie 18:30, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Obecny Zarząd zarządza naszym Ogrodem od 2010 r . Wysyłając zaproszenie na kolejne walne zebrania w 2011 , 2012 , 2013 , 2014 ,2015 i 2016 - nie przesyłał w załączeniu materiałów na podstawie których działkowcy mogli by przygotować się do poważnej dyskusji na zebraniu , mimo że był do tego zobowiązany przez działkowców do takiego działania . Wszystkie poprzednie Zarządy nie miały żadnego problemu z przygotowaniem takich materiałów i wysyłały razem z zaproszeniem : kartę bilansu i rachunku zysków i strat za rok poprzedni , projekt planu pracy na nowy rok oraz preliminarz planu finansowego na nowy rok .
Na walnym zebraniu w dniu 16.04.2016 r. na pytanie działkowca zadane z sali Pan Prezes nie potrafił wyjaśnić dlaczego Zarząd nie realizuje zaleceń poprzednich walnych zebrań , dotyczących wysyłki tych materiałów .
Jedynym wyjaśnieniem które przychodzi mi do głowy , to niechęć Zarządu do tego aby działkowcy przygotowywali się do zebrania w domu , bo wtedy łatwiej jest przeprowadzić swoje plany bez dyskusji .
Uważam że pierwszym zadaniem nowej Komisji Rewizyjnej jest wyjaśnienie tej sprawy i zobowiązanie Zarządu do wykonywania zaleceń walnego zebrania , aby na najbliższym walnym zebraniu nie było znowu takiej samej sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum " R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy" Strona Główna -> Aktualności 2014 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 28, 29, 30  Następny
Strona 24 z 30

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin