" R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy" " R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy"
Forum "Rodzinny Ogród Działkowy Sierosław 3".
" R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy"
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Z życia Ogrodu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum " R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy" Strona Główna -> Aktualności 2014
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leandro




Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:02, 17 Kwi 2016    Temat postu:

To nie było walne zebranie to była farsa zebrania po prostu żenada , obecny zarząd zaczął zachowywać się jak poprzedni kropka w kropkę tak samo.A na początku zapowiadało się całkiem nie zle. Władza i pieniądze niestety psują chyba wszystkich przykre i smutne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
zenon




Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor II

PostWysłany: Pon 8:07, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Podzielam zdanie Leandro , to " Walne Zebranie " to faktycznie żenada i przykład jak nie powinno być przygotowywane i prowadzone walne zebranie działkowców . Zarząd kolejny raz nie zrealizował zaleceń poprzednich walnych zebrań zobowiązujących go do wysyłki materiałów informacyjnych wszystkim działkowcom , aby mogli w spokoju przygotować się do dyskusji na zebraniu i chyba na tym zależało Zarządowi , żeby nikt nie dyskutował , a walne zebranie przyjęło bez żadnej dyskusji przygotowane już wcześniej uchwały . Osoby które mimo wszystko próbowały podejmować dyskusje były dyskredytowane i atakowane osobiście , a nie udzielano odpowiedzi na zadane pytania . Nie tak powinny odbywać się walne zebrania , które stanowią najwyższą władzę w ogrodzie . Chyba nadszedł już czas żeby działkowcy wreszcie zorganizowali się i wybrali takie władze ogrodu , które będą działały w ich interesie i zgodnie z zasadami określonymi w przepisach .

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:32, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Na walnym zebraniu wydawano 3 kartki zawierające : Program działania Zarządu ROD Sierosław III na 2016 rok , Projekt planu finansowego R.O.D.Sierosław III na 2016 r. , Sprawozdanie z działalności Zarządu ROD Sierosław III za 2015 rok .
Nie wydano natomiast nawet w formie skróconej - bilansu za 2015 r. oraz rachunku zysków i strat , które są w zasadzie podstawa do jakiejkolwiek merytorycznej dyskusji na zebraniu .
Zaznaczam , że powyższe materiały nie były dostępne w czasie dyżuru Zarządu z materiałami sprawozdawczymi w dniu 09.04.2016 r.
Bilans oraz rachunek zysków i strat przedstawiał na walnym zebraniu Skarbnik , który miał nawet problemy o ich odczytywaniem .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sowa dnia Pon 9:33, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:59, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Sprawozdanie z działalności Zarządu ROD Sierosław III za 2015 rok.
1. Przeprowadzanie Walnego Zebrania w 2015 r.
2. Dyżury Zarządu - zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem
3. Posiedzenia Zarządu odbywały się przynajmniej raz w miesiącu .
4. Rozpoczęto inwestycje elektryczną - etap II. Ogłoszono cztery przetargi , były problemy z wyłonieniem wykonawcy , wykonano autopoprawki do projektu w celu obniżenia kosztów .
5. Usuwano wszystkie awarie elektryczne na bieżąco.
6. Wykonano wymaganą konserwację i naprawy bram wjazdowych .
7. Z inicjatywy działkowców został uporządkowany i wykoszony teren na sektorze I - dotyczy to parkingu i terenów przynależnych .
8. Zorganizowano dwie zabawy - z okazji Dnia Dziecka i Dnia Działkowca .
9. Zapewniono systematyczny wywóz odpadów komunalnych i zielonych .
10. Wykoszono i uprzątnięto rowy melioracyjne - prace te wykonano dwukrotnie zgodnie z umową zawartą ze Spółką Wodną .
11. Naprawiono uszkodzone ławki oraz oświetlenie na placu zabaw .
12. Wymieniono liczniki elektryczne , którym skończyła się legalizacja .
13. Wycięto suche drzewa w ROD Sierosław III .
14. Przycięto drzewa i krzewy na ul. Dworskiej , Łowieckiej i Pokrzywnickiej .
15. Systematycznie wykaszano boisko i teren przy Domu Działkowca .
16. Wykonano kontrolę techniczną urządzeń na placu zabaw .
17. Wykonano płot betonowy na terenie składowania odpadów .
18. Naprawiono , wypiaskowano i pomalowano furtki .
19. Wymieniono i naprawiono wszystkie zamki w furtkach .
20. Wymieniono uszkodzone żarówki w lampach oświetleniowych na energooszczędne .
21. Nie wykonano remontu dwóch mostków przy sektorze I od ul. Dworskiej - brak środków finansowych .
22. Przeprowadzono rozmowy z SELEKTEM w celu zapewnienia systematycznego odbioru i utrzymania ceny na wywóz odpadów .
23. Rozmowy z gminami w celu utrzymania przejezdności dróg gminnych oraz ich oświetlenia .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:27, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Program działania Zarządu ROD Sierosław III na 2016 rok
1.Przeprowadzenie Walnego Zebrania sprawozdawczego
2.Dyżury Zarządu - zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem
3.Dyżury Prezesa - zgodnie z planem pracy
4.Przebudowa sieci elektrycznej z napowietrznej na podziemną - kontynuowanie rozpoczętej inwestycji elektrycznej zgodnie z projektem
5.Wymiana liczników elektrycznych , którym skończyła się legalizacja
6.Usuwanie na bieżąco wszystkich powstałych awarii
7.Bieżące prace konserwacyjne np.bram wjazdowych oraz urządzeń elektrycznych
8.Redakcja kroniki ROD Sierosław III - Pan Dobierski
9.Utwardzenie podłoża na terenie składowania odpadów
10.Odnowienie tablicy informacyjnej ROD Sierosław przy Rozdzielni Głównej
11.Rozbudowa placu zabaw
12.Wydzielenie śmietnika - pozostałą część zagospodarować nam cele rekreacyjne
13.Wymiana fragmentu płotu na sektorze III
14.Założyć stronę internetową
15.Wyremontowanie dwóch mostków w rowach melioracyjnych - sektor I przy ulicy Dworskiej
16.Wykaszanie boiska i placu zabaw oraz terenu przy Domu Działkowca
17.Zorganizowanie dwóch zabaw dla dzieci i dorosłych - Dzień Dziecka i Dzień Działkowca
18.Dom Działkowca - oczyszczenie dachu i mycie zewnętrznej elewacji
19.W celu markowania i poprawy estetyki przy placu składowania odpadów posadzimy krzewy - wykona Zarząd w ramach prac społecznych
20.Założyć profesjonalny monitoring przy placu składowania odpadów
21.Uzgodnić z gminami przycięcie gałęzi drzew co ma na celu wyeliminowanie ewentualnego połamania drzew przez nawałnice oraz zapewnić bezpieczeństwo działkowców i osób przebywających na naszym terenie
22.Współpraca z gminami w sprawie oświetlenia dróg gminnych
23.Wykonanie wszystkich zadań wynikających ze Statutu i Regulaminu PZD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:40, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Powyższe teksty zamieściłem w oryginalnym brzmieniu i formie . Proszę zwrócić uwagę na niekonsekwencje i dziwny sposób redakcji poszczególnych punktów. Moim zdaniem plan pracy powinien zawierać stwierdzenia jednoznaczne i konkretne . Kuriozalny jest punkt 23 " Programu działania " stwierdzający "Wykonanie wszystkich zadań wynikających ze Statutu i Regulaminu PZD ", tak jakby stosowanie Statutu i Regulaminu było zależne od przyjęcia tego w planie pracy - to oczywisty absurd , ponieważ do stosowania Statutu i Regulaminu zobowiązany jest każdy członek PZD , a Zarząd w szczególności .
Śmieszny jest punkt 12 "Wydzielenie śmietnika - pozostałą część zagospodarować na cele rekreacyjne " Pomysł rzeczywiście genialny żeby teren przy śmietniku przeznaczać na cele rekreacyjne , a Pan Prezes na zabraniu stwierdził że zamierza tam ustawić ławeczki . Ciekawe kto z nich będzie korzystać biorąc pod uwagę smród wydzielający się z kontenerów na śmieci . Kompletnie idiotyczny pomysł , który ma być realizowany za nasze pieniądze .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:11, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Zwracam uwagę , że powyższy plan zamierzeń na 2016 r. został przyjęty przez Walne Zebranie w dniu 16.04.2016 r. w takim właśnie brzmieniu i nie da się go teraz już zmienić . Taki stan rzeczy jest spowodowany tym , że Zarząd nie realizuje przez cały okres swojego zarządzania Ogrodem zalecenia walnych zebrań , aby razem z zaproszeniem na zebranie przesyłać projekty dokumentów , które będą przedmiotem obrad Walnego Zebrania , Trudno spodziewać się , że nie znając dokładnie treści tych projektów , po jednorazowym ich przeczytaniu na zebraniu , można było ewidentne błędy w nich zawarte usunąć przed głosowaniem . Proponuję , aby w przypadku gdy Zarząd nadal będzie się upierał żeby nie wysyłać projektów do dyskusji wraz z zaproszeniem na zebranie , domagać się unieważnienia zebrania i ponownego zwołania go po spełnieniu tych warunków . Uważam , że nie można dalej tolerować nieprzestrzegania zaleceń Walnego Zebrania , które stanowi najwyższą władzę w Ogrodzie .
Zwracam jednocześnie uwagę na fakt , że Komisja rewizyjna " nie zauważyła " faktu nieprzestrzegania przez Zarząd zaleceń Walnego Zebrania .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sowa dnia Śro 10:05, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:03, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Projekt planu finansowego R.O.D.Sierosław III na 2016 r.
Przychody
1.Opłata ogrodowa 157.727m2 x 0,89 zł = 140.377,03 zł
2.Składka członkowska 365 działek x 6,00 zł = 2190,00 zł
3.Opłata inwestycje elektryczne 365 działek x 200,00 zł = 73.000,00 zł
4.Opłata inwestycyjna dla nowoprzyjetych ( 6 x 1000,00 zł) = 6.000,00 zl
5.Oplata ogrodowa i członkowska zaległa 19.534,06 zł
6.Opłaty i inwestycyjne i remonty zaległe 19.262,00 zł
7.Opłata zaległa na modernizację sieci energetycznej 3.503,50 zl
8.Wpływy ( zysk za 2015 r. ) 19.789,31 zł
--------------------------------------------------------------------------------
Razem 283.655,90 zł

Planowane wydatki
- finansowanie działalności jednostki okręgowej oraz KRPZD 11.040,89 zł
- usługi obce 24.000,00 zł
- zużycie materiałów i energii 20.000,- zł
- podatki i opłaty 6.000,00 zł
- umowa zlecenia i o dzieło 47.000,00 zł
- opłaty wynikające z umów 3.000,00 zł
-wywóz śmieci ( szambo ) 400,00 zł
- koszty statutowe ROD 2.000,00 zł
-pozostałe koszty ( ubezpieczenie budynku ) 500,00 zł
-budowa nowej sieci energetycznej 132.215,01 zł
- konserwacja istniejącej sieci energetycznej 3.000,00 zł
- konserwacja i wykaszanie rowów melioracyjnych + naprawa mostków 10.000,00 zł
-koszty podróży 2.500,00 zł
- koszty zarządzania i prowadzenia biura ROD 20.000,00 zł
- konserwacja bram wjazdowych 2.000,00 zł
--------------------------------------------------------------------------------------------
Razem planowane wydatki 283.655,90 zł
Wywóz odpadów komunalnych segregowanych i zielonych
( 7 miesięcy x 15 zł od działki na miesiąc ) 365 x 105 zł = 38.325,00 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
halinka




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pokrzywnica sektor 2

PostWysłany: Śro 13:16, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Przeczytałam właśnie projekt planu finansowego na 2016 , który został przyjęty przez walne zebranie . Opłata ogrodowa wynosi 140.377,03 zł plus składka członkowska 2190,- zł to łącznie = 142567,03 zł .
Z tej kwoty na utrzymanie OZ PZD i KR PZD przeznaczone jest 11.040,89 zł , czyli po potraceniu pozostaje 131.526,14 zł .Na umowy zlecenia i o dzieło 47.000 zł + opłaty wynikające z umów 3000,- zł + koszty podróży 2500,- zł + koszty zarządzania i prowadzenia biura ROD 20.000,- zł, czyli łącznie 72.500,- zł . Wynika z powyższego wyliczenia , że koszty samego istnienia struktury ogrodu stanowią 55% kwoty pozostałej ze składki . To już chyba przesada .
Oceniając wydatki przeznaczane na same wynagrodzenia , to od początku działania obecnego Zarządu wzrosły one o ponad 100% z kwoty 22.500 zł za 2010 r. do kwoty 46.486,10 zł za 2015 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
pająk




Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pokrzywnica sektor 3

PostWysłany: Pon 9:13, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Proponuję żeby działkowcy obejrzeli w jakim stanie znajdują się tablice informacyjne w naszym Ogrodzie , które służą do informowania działkowców o wszystkich ważnych sprawach . Tablice te od 2010 r. t.j. od czasu zarządzania Ogrodem przez obecny Zarząd - nie były konserwowane . Pieniądze na wynagrodzenia są , ale na zakup kilku puszek farby już brakuje .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
gekon




Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor3

PostWysłany: Pon 12:09, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Do Pająka .Widocznie priorytetem Zarządu jest wypłata coraz wyższych wynagrodzeń , a nie jakieś tam tablice informacyjne .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:39, 16 Maj 2016    Temat postu:

Załącznik nr.1 do uchwały Prezydium KR PZD nr.145/2016 w sprawie przeprowadzenia przeglądu w ROD.
Infrastruktura w ROD :
pkt.9 . Tablice informacyjne ( Czy są w ogóle , ile , gdzie są umiejscowione , jakie jest ich wykorzystanie , stan techniczny , aktualność informacji ) .

W naszym Ogrodzie są tablice informacyjne ale ich stan jest kiepski , gdyż od 2010 roku t.j. od objęcia władzy w Ogrodzie przez obecny Zarząd tablice te nie były nigdy konserwowane i wyglądają fatalnie , nie wszystkie istotne informacje są w nich zamieszczane .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
sowa




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 368
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:53, 17 Maj 2016    Temat postu:

c.d załącznika nr. powyższej uchwały
II.Przegląd zagospodarowania i wykorzystania działek
pkt.2. Usytuowanie altan względem granic działki ( należy ocenić czy jest ono zgodne z regulaminem tzn. czy zachowano odległość 3m od granicy działki . Ile jest altan usytuowanych niezgodnie z regulaminem ROD )
pkt.3.Altany ponadnormatywne ( Jeżeli na działkach są ponadnormatywne altany , należy podać ile ich jest w ROD , jakie wymiary są przekroczone ).
pkt.4 Wykorzystanie altan ( Trzeba sprawdzić , czy wykorzystuje się altanę na potrzeby wypoczynkowe , mieszkaniowe , na wynajem osobom trzecim lub jako pensjonat ).
pkt.10 Zbiorniki wodne ( Czy są zgodne z par.49 regulaminu ROD . jeżeli są odstępstwa , to jakie ? )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
fretka




Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pokrzywnica sektor1

PostWysłany: Wto 9:41, 17 Maj 2016    Temat postu:

Z tego co przeczytałam wynika , że jednak w tym roku będą skontrolowane altany w ROD , a przecież na walnym zebraniu Pan Prezes twierdził , że takich kontroli nie będzie w tym roku , a jedynie Gmina Dopiewo będzie sprawdzać czy nie przekroczona jest dopuszczalna wysokość altan .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
zenon




Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sektor II

PostWysłany: Wto 11:39, 17 Maj 2016    Temat postu:

Przeczytałem właśnie bardzo uważnie "Projekt planu finansowego na 2016 r. " który został chyba przyjęty w takiej wersji przez walne zebranie .
Zauważyłem dziwną rzecz w tym planie - Do przychodów za 2016 r. w kwocie 283.655,90 zł nie dodano składki za wywóz śmieci w kwocie 38.325 zł , kwota ta nie jest również uwzględniona w wydatkach , które określono na kwotę 283.655,90 zł .
Czy to oznacza że te kwoty znajdują się poza bilansem i nie są księgowane jako przychody i wydatki ?
Moim zdaniem to niedopuszczalne , gdyż wszystkie przychody i wydatki muszą być uwzględniane .
Nie mam dostępu do bilansu za 2015 r i rachunku zysku i strat za 2015 i jestem ciekawy jak przychody i wydatki związane z wywozem śmieci zostały zaksięgowane w zeszłym roku .
Komisja Rewizyjna powinna wyjaśnić te kwestie niezwłocznie .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum " R.O.D. SIEROSŁAW 3 w Pokrzywnicy" Strona Główna -> Aktualności 2014 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30  Następny
Strona 25 z 30

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin